Sunday, November 14, 2010

BreaKfast Pizza

Its sunday Morning... Cuaca panas dan saya lapar hehe~ rasanya semua org suka makanan yg simple dan senang dibuat di pagi hari. Juadah bfast saya pada hari ini ialah simple and nice "BREAKFAST PIZZA" takder pen dan kertas saya catitkan hanya ikut gerak hati saya untuk memulakan masakan ini. buka-buka peti ais ada hotdog, ada roti ada telur ok lah saya boleh buat rasanya ... jom! kita telan hahaha

BAHAN-BAHAN :

6 keping Roti (hidangan 6 orang)
2 Biji telur (Digoreng dengan dihancurkan)
3 sudu mayonis
sedikit lada sulah
sedikit lada hitam
4 biji Sosej (dipotong keci-keci)
20g tomato paste
30g tomato puree
sekeping cheese
20g Butter

___________________________________________

CARA-CARA MEMASAK:

1. Susun roti di loyang. Sapukan butter yang dicairkan.

2. Gaulkan telur yang telak dimasak bersama mayonis, masukkan lada sulah dan lada hitam. Kemudian, sapukan di atas roti.

3. Panaskan kuali, masukkan tomato puree dan tomato paste kacau hingga sebati, letak sedikit sesame oil. dan tutup api. dan sejukkan.setelah sejuk, sapukan di atas telur tadi.

4. apabila sos tomato puree dan paste tadi telah diletak di atas roti, susun ikut cara anda sosej yg telah dipotong.

5. kemudian sapukan lagi lebihan sos dan sedikit mayonis di atas sesej tadi .

6. akhir sekali, potong cheese tadi memanjang dan susun di atas sosej . Bakar di oven pada 170"c selama 15min.

saya menghidangnya bersama coaslow... yam! yam! ^_~

No comments:

Post a Comment